Michael’s Toolbox

Yes, wat super dat jij je hebt ingeschreven. Je heb nu direct toegang tot mijn Toolbox! 

Mocht je deze pagina kwijt raken, wees dan niet getreurd. Ik heb je zojuist een mail gestuurd met daarin de link en wachtwoord voor deze pagina. Wel net zo handig.

De tools in mijn toolbox gebruik ik dagelijks in mijn eigen bedrijf en ik zet ze in voor mijn opdrachtgevers bij hun Funnels en Facebook Advertenties .

Ik zou zeggen, laat je jezelf verrassen en ga op onderzoek uit!

 

Wat zit er in de toolbox?

ROI Calculator

ROI staat voor Return on Investment, wat aangeeft in welke verhouding je geld verdient of verlies aan een investering. In de calculator vind je ook de term ROAS terug. Dit staat voor Return on Advertising Spend en geeft aan of je advertenties winstgevend zijn. In andere woorden, als ik 1 euro in adverteren stop, hoeveel euro krijg ik er dan voor terug?

Vaak ontstaat er verwarring tussen ROI en ROAS, want ze geven niet hetzelfde aan. ROAS geeft namelijk aan hoeveel omzet je behaald t.o.v. je advertentiekosten (bijv. ik adverteer voor 10 euro en verkoop hierdoor voor 15 euro aan producten, dan is de verhouden 1:1.5 of 150%).

Bij ROI kijken we naar het totaal plaatje en nemen we ook de overige kosten mee in de berekening. Denk bijvoorbeeld aan een Facebook Marketeer die je inzet voor een vast bedrag per maand of het gebruik van software (bijv. Mailblue of een chatbot) waar je kosten aan hebt. 

Het kan dus voorkomen dat je wel een positieve ROAS hebt (100% en hoger), terwijl je ROI negatief is (minder dan 100%). De kunst is dan om te bepalen of je 

Facebook Campagne Checklist

Facebook advertenties uitbesteden

Hoe fijn zou het zijn als je nu eens een checklist had hoe je stap voor stap je een Facebook advertentie opzet?

De Facebook Campagne Checklist geeft jou de stappen voor een goede campagne. Bij elke campagne die ik voor mijn klanten opzet doorloop ik deze checklist om er voor te zorgen dat aan alles gedacht is.

De checklist is gevuld met vakjargon en afkortingen. Daarom raad ik echt aan om even de uitleg video te bekijken via de button hiernaast of deze link.

Het kan zijn dat je de afkortingen gaat vergeten, dus heb ik hier ook even een handig documentje voor geschreven. De lijst met afkortingen is hier te downloaden.

Top Marketing Tools

In mijn Top Marketing Tools e-boek vertel ik je welke (marketing) tools ik gebruik om mijn bedrijf te runnen. Dus niet een lijst met 99 tools die elke marketeer zou moeten gebruiken, omdat ik toevallig 99 tools heb opgezocht die je zou kunnen gebruiken zodat ik maar wat content te creëren heb. 

Nee, echt alleen maar de tools die ik vandaag de dag gebruik en ook alleen de tools waar ik dik tevreden mee ben. De meeste tools zijn gratis, en de tools die betaald zijn hebben voor mij het juiste tarief.

Super gaaf allemaal, maar ik ben het document nog aan het afronden. Het is leuk als je weet welke tools ik gebruik, maar het is zoveel waardevoller als je ook weet hoe ik het gebruik. En dat vergt tijd, naast dat ik natuurlijk gewoon mijn werk nog moet doen, kom ik er ook achter dat heel veel op de automatische piloot gaat. Tijd om mijn eigen processen eens goed onder de aandacht te brengen en kijken waar het verschil ‘m nu echt in zit. 

PS. Geen zorgen, ik stuur je een mail zodra mijn e-boek online staat.
(Moet je je natuurlijk niet gaan uitschrijven van mijn mailinglijst, want dan mag ik je AVG technisch niet meer mailen.)

Top Secret

Mijn nieuwste project is zo geheim dat ik zelfs de beschrijving er van weet. Ik kan je niet eens een tipje van de sluier geven over wat het zou kunnen zijn en wanneer het uit komt. 

Ja, ik weet het. Ik vind het net zo spannend als jij dat nu vind. Maar ik heb het volste vertrouwen dat we een e-mail krijgen op moment dat er meer bekend is!